АНКЕТА ДЛЯ БАТЬКІВ «БУДЬМО
ЗНАЙОМІ!»
1. Прізвище, ім'я дитини.__________________________________________________
2. Дата народження дитини, адреса проживання.______________________________________________________________
3. Стан здоров'я, хронічні захворювання, група крові.____________________________________________________________________
4. Улюблені й неулюблені дитиною страви харчування.______________________________________________________________
5. Місцезнаходження дитини до школи (необхідне виділити)
а) відвідувала
дитсадок;
б) виховували
вдома;
в) доглядала
бабуся;
г) доглядала няня.
6. Склад і структура сім'ї: (необхідне виділити)
а) повна;
б) неповна;
в) повна складна
(проживання з батьками, з дідусем і бабусею).
9. Чи є брати,
сестри, їх вік, імена._____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
10. Домашні умови (помешкання, його стан, віддаленість
від школи).___________________________________________________________________________________________________________________________________________________
11. Інтереси та здібності дитини.___________________________________________________________________________________________________________________________________________________
12. Як розвиваються в сім'ї здібності дитини? Хто із
членів родини цьому
сприяє?________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
АНКЕТА ДЛЯ БАТЬКІВ «ВИ І ВАША
ДИТИНА»
1. Чи любите ви свою дитину такою, яка вона є?________________________________________________________________________
2. Чи дослухаєтеся до її думки?_____________________________________________
3. Чи виправляєте мовлення дитини?_______________________________________
4. Чи визнаєте право дитини на помилку?___________________________________
5. Чи знаходите щодня час для спілкування та занять із
дитиною?________________________________________________________________
6. Чи подаєте приклад у читанні газет, книг, журналів?_______________________________________________________________
7. Чи обговорюєте побачене і почуте разом?___________________________________________________________________
8. Чи завжди знаходите час для спільного відпочинку,
прогулянок
тощо?____________________________________________________________________
АНКЕТА ДЛЯ БАТЬКІВ «ВИ І ШКОЛА»
1. Як ви можете оцінити свої стосунки зі школою, у якій
навчається ваша дитина?
а) Хороші;
б) нормальні;
в) посередні;
г) погані.
2. Як часто відвідуєте школу?
а) Щотижня;
б) один раз на місяць;
в) один раз на чверть;
г) один раз на семестр.
3. З якою метою ви приходите до школи?
а) На батьківські збори;
б) на зустріч з учителем чи вихователем групи
продовженого дня, щоб
бути обізнаним щодо всіх справ класу своєї дитини;
в) для участі у виховних заходах класу, де навчається
дитина;
г) для надання допомоги педагогам;
д) за викликом педагогів та адміністрації школи.
4. Що ви відчуваєте після відвідування школи та бесід із
педагогом?
а) Задоволення;
б) радість;
в) надію;
г) тривогу;
д) розчарування;
е) розгубленість; є) сум.
5. З якою проблемою у навчанні та вихованні дитини ви
зіткнулися у
школі?_______________________________________________________________________
6. Що б ви хотіли змінити у спілкуванні вашої дитини та
школи, педагога?_____________________________________________________________________
АНКЕТА ДЛЯ БАТЬКІВ «КНИГА У ВАШІЙ СІМ'Ї»
1. Чи подобається вашій дитині читати книги?_____________________________________________________________________
2. Скільки часу ваша дитина проводить за книгою?_____________________________
3. Зазвичай ваша дитина читає за власної ініціативи чи за
примусом?__________________________________________________________________
4. Яким книгам вона надає перевагу і чому?____________________________________
5. Як ви заохочуєте читацькі прагнення дитини?________________________________
6. Чи даруєте ви своїй дитині книги?___________________________________________
7. Чи обговорюєте ви зі своєю дитиною прочитане?_______________________________
8. Чи вважаєте себе активним читачем?_________________________________________
9. Чи можете ви вважати себе прикладом для своєї дитини?_______________________
Більшість батьків уважають, що виховувати дітей можна без
спеціальних знань, а навички виховання набуваються самі собою.
Але це не так. Усім дорослим необхідно зважати на практичні
поради спеціалістів, тому що у виховному процесі можна
прямувати як правильним, так і хибним шляхом. Дотримання цих
порад допоможе батькам уникнути значних помилок у вихованні
дитини.
АНКЕТУВАННЯ ДЛЯ УЧНІВ
ТА БАТЬКІВ
Анкета для учнів
1. Чи знають батьки про ваші
здібності та інтереси?
- ні, не знають;
- намагаються дізнатися;
- так, знають.
2. Чи допомагають вам батьки в розв’язанні
особистих проблем?
- у мене немає проблем;
- ні, не допомагають, сам справляюся;
- так, допомагають.
3. Чи знають батьки особливості
твого темпераменту?
- ні;
- я схожий на батьків;
- знають.
4. Чи звертають батьки увагу на
твій фізичний стан?
- у них немає на це часу;
- не завжди;
- постійно.
5. Чи схвалюють батьки твої
заняття улюбленою справою?
- Ні;
- не знаю;
- так.
6. Коли ти чиниш не правильно,
погано, чи розуміють батьки, що вони неправильно
тебе виховують?
- я так не чиню;
- не знаю;
- можливо.
7. Чи часто батьки, приходячи з
роботи в поганому настрої, обрушують свій гнів на
тебе?
- так; - іноді; - ніколи
8. Чи часто батьки вирушають
разом з тобою в подорож (у похід, на прогулянку в
парк, у кінотеатр)?
- вони люблять відпочивати без мене;
- не доводилося;
- завжди.
9.Чи завжди батьки гніваються
на тебе за погані оцінки?
- завжди;
- ніколи;
- спочатку поговорять зі мною.
10. Чи часто ти прислухаєшся до
думки своїх батьків?
- ні;
- іноді;
- часто.
Анкета для
батьків
1. Чи добре Ви знаєте здібності
вашої дитини?
- ні;
- намагаюсь дізнатись;
- так, знаю.
2. Чи допомагаєте Ви вашій
дитині в розв’язанні її особистих проблем?
- у дитини немає проблем;
- навряд чи;
- так.
3. Що Ви можете сказати про
темперамент вашої дитини?
- нічого;
- схожий на мій;
- знаю й ураховую його особливості.
4. Чи звертаєте Ви увагу на
фізичний стан своєї дитини?
- не маю на це часу;
- не завжди; - так.
5. Чи схвалюєте Ви улюблене
заняття вашої дитини?
- це пуста витрата часу;
- не знаю;
- можливо
6. Якщо дитина вчинила погано,
чи розумієте Ви, що це може бути результатом
вашого неправильного виховання?
- цього не може бути;
- не знаю;
- можливо.
7. Вертаючись із роботи в
роздратованому стані, Ви часто виливаєте свій гнів на
дитину?
- так, часто;
- не замислювався над цим;
- намагаюся контролювати свої емоції.
8. Чи часто Ви подорожуєте зі
своєю дитиною?
- люблю відпочивати на самоті;
- не доводилося;
- обов’язково, якщо є така можливість.
9. Якщо дитина прийшла додому з
поганими оцінками, ви відразу починаєте
гніватися?
- відразу;
- ні;
- спочатку поговорю з дитиною.
10. Як ви вважаєте, дитина
завжди прислухається до Вашої думки?
- ні;
- іноді;
- думаю, моя думка дуже важлива для дитини.
КОРИСНІ ПОРАДИ ПСИХОЛОГА —
БАТЬКАМ
1. Якщо ви бажаєте здоров'я
своїм дітям, необхідно побудувати весь побут у сім'ї за
принципами здорового способу
життя:
Ø живіть у певному режиму праці, відпочинку, харчування, а
саме: своєчасно
лягайте спати, харчуйтеся;
Ø починайте день із посмішки та фіззарядки;
Ø облиште курити, вживати алкоголь у присутності дитини;
Ø залишайте за порогом дому роздратованість цінами, урядом,
керівниками і
підлеглими, невдачами і поганим самопочуттям, адже все це
непомітно передається
членам вашої родини. Відбувається поступове накопичення
стресової енергії, що
виснажує нервову систему, порушує роботу всіх систем
організму, знижує його
захисні функції;
Ø не ставайте рабами телевізора, особливо у вихідні.
Знаходьте час для спілкування
з природою. Це допоможе відновити нервову енергію,
підвищити імунітет.
Ø Пам'ятайте, що вигляд хворобливої людини пробиває
біоенергетичний та
психологічний захист інших;
дуже добре, якщо ви захоплюєтеся спортом — це допоможе
залучити до
здорового способу життя і дитину;
Ø пам'ятайте, що всі ваші звички — це не більше ніж
стереотипи, що створюють
оманливе відчуття комфорту. Ваші нові звички, для набуття
яких потрібні вольові
зусилля, принесуть вам і вашим дітям щастя повнокровного,
здорового життя,
подарують комплекс нових відчуттів.
2. Якщо ви бажаєте бачити вашу
дитину працьовитою (лише це дає змогу
реалізувати себе в житті й
претендувати на успіх), то:
Ø ніколи не позбавляйте своїх дітей участі у сімейній
праці. Це не тільки виховує
навички, а й формує звичку робити щось у сім'ї та для
сім'ї;
Ø ніколи не говоріть погано про наслідки діяльності дитини,
прогнозуйте результат.
Ø Страх невдачі не повинен обмежувати творчість та
ініціативу;
Ø ніколи не виносьте «сміття з хати»;
Ø не поділяйте працю в сім'ї на «жіночу» і «чоловічу» — у
цьому запорука виховання
почуття обов'язку стосовно будь-якої праці, необхідність
якої висуває життя.
3. Якщо ви хочете бачити своїх
дітей здатними збудувати міцну сім'ю, бути
щасливим у ній, подарувати вам
удячних і культурних онуків, то:
Ø будьте витриманими та спокійними у родинному колі,
зберігайте доброзичливий,
інтелігентний тон спілкування;
Ø приділяйте своїм дітям максимум уваги у вільний від
роботи час, співпереживайте
разом із ними, створюйте атмосферу абсолютної єдності
інтересів у сім'ї;
Ø з підкресленою повагою ставтеся до дружини (чоловіка),
постійно підносячи в
очах своїх дітей культ жінки, матері (батька — глави
сім'ї, добувача). Уникайте
суперечок, конфліктів, скандалів, навіть критики в
присутності дітей;
Ø обов'язково проводьте сімейні свята — це психологічне
обґрунтування сім'ї як
джерела єдності й радості!
4. Якщо ви хочете бачити своїх
дітей культурно розвиненими особистостями, то:
Ø не шкодуйте часу, коштів для спільного культурного
відпочинку зі своїми дітьми.
Людина багата насамперед у своїй емоційній сфері. Не
збіднюйте життя
Ø обмеженням матеріальних та фізіологічних потреб, адже
життя дається лише один
раз;
Ø знаходьте час читати самі й залучайте до книжкової
премудрості дітей. Діліться
враженнями з дітьми;
Ø цікавтесь успіхами дитини в образотворчому мистецтві,
хореографії, співах;
Ø добре було б, якби у дитини з'явилося хобі. Дуже добре,
якщо захоплення дитини
успадковане від батьків, тоді ваш син або донька —
назавжди ваш друг і спільник, а
ви для них — високий авторитет.
5.
Якщо ви НЕ бажаєте бачити своїх дітей безпринципними, то:
в
жодному разі:
Ø НЕ дозволяйте собі
займатися в присутності ваших дітей плітками, критиканством на адресу своїх
родичів, знайомих, клієнтів, учителів. У дитини виникає підсвідоме, а тому
неймовірно стійке переконання, що світ складається з обдурювачів і кретинів.
Нігілізм і дворушництво ввійдуть у плоть і кров ваших дітей, і цього вони
ніколи не зможуть приховати та будуть позбавлені любові й підтримки оточення,
адже набудуть слави неприємних людей, а зрештою — людей нещасних.
Ø Особливо неприпустимим є викриття вчителя, який з усіма
своїми недоліками
намагається навчити хорошого. Якщо батьки навіюють своїй
дитині недовіру до
вчителя, дитина робитиме протилежні висновки навіть із
того, що є правильним з
усіх точок зору.
6. Якщо ви бажаєте, щоб ваша
дитина зростала милосердною то:
Ø приділяйте максимум уваги власним батькам, особливо, коли
вони хворіють або заслабли
Ø не залишайте їх
без турботи і допомоги. Робіть це разом із дітьми.
Таким
чином, уся система виховання в сім'ї повинна будуватися лише за двома
принципами:
1.
Ваш власний стиль і
поведінка мають відповідати вашому ідеалу у вихованні.
2.
Відповідно до вашого
ідеалу ви повинні забезпечити такі умови, за яких різні види
корисної діяльності поступово сформують особистість
із вашої дитини.